انتخاب عینک طبی ایده آل

انتخاب یک عینک طبی ایده آل

انتخاب عینک طبی ایده آل

انتخاب عینک طبی ایده آل شاید از نظر بسیاری از افراد خیلی مهم نباشد ولی ما می خواهیم در این مقاله شما را با تمام اجزای یک عینک آشنا نموده تا برای انتخاب عینک ایده آل دچار سردرگمی نشوید.

اگرچه آنها به اندازه کافی کوچک هستند که روی صورت شما قرار بگیرند، اما عینک ها قطعات پیچیده ای از ماشین آلات هستند. هر عنصر باید در مشارکت با عنصر بعدی کار کند تا اطمینان حاصل شود که دید واضحی دارید (در عین حال که شیک به نظر می رسید).

بنابراین وقتی بخشی از فریم عینک شما می شکند یا به درستی کار نمی کند، توصیف – یا حتی مکان یابی – مشکل می تواند دشوار باشد. دانستن آناتومی عینک خود بخشی از راه حل است: می تواند به شما کمک کند تا بفهمید که چگونه قطعات عینک با هم قرار می گیرند و هر مشکلی را تشخیص دهید.

نمودار آناتومی عینک

نمودار آناتومی عینک

به تمام قسمت‌های مختلف عینک که روی این نمودار برچسب زده شده‌اند نگاهی بیندازید، سپس به ادامه مطلب بروید تا بدانید چگونه آنها برای ساختن چنین لوازم جانبی ضروری کنار هم قرار می‌گیرند.

قطعات عینک

هنگامی که به اپتومتریست مراجعه می کنید و برای چشم تجویز می کنید، معمولاً در مورد عینک به عنوان ترکیبی از دو بخش کلیدی صحبت می کنید: لنز و فریم.

لنزها

لنزها قطعات شفافی هستند که هنگام استفاده از عینک به آنها نگاه می کنید. آنها مطابق نسخه شما سفارشی شده اند، به این معنی که نور را به گونه ای شکست می دهند که مشکلات بینایی شما را اصلاح کند (شایع ترین آنها نزدیک بینی، دوربینی و آستیگماتیسم است).

انواع مختلفی از لنزها و مواد لنز وجود دارد. بسته به نسخه شما، ممکن است به لنزهای تک بینایی یا چند کانونی مانند پروگرسیو نیاز داشته باشید.

چشم پزشک شما می تواند به شما در جهت لنزهای مناسب برای چشم شما اشاره کند و از آنجا می توانید در مورد پوشش ها، رنگ ها و ویژگی های خاص نیز سوال کنید. برای مثال، پوشش‌های ضد انعکاس و آبگریز روی همه لنزهای Warby Parker به‌صورت استاندارد ارائه می‌شوند، اما شما می‌توانید یک پوشش فیلتر کننده نور آبی یا لنزهای انتقالی پاسخگو به نور اضافه کنید.

قاب ها
فریم هر چیزی است که لنزها را احاطه کرده است – این ساختار اصلی یا “اسکلت” عینک است. احتمالاً از استات یا فلز ساخته شده است و با شکل و رنگ خود می تواند به طرز ظریفی شیک یا با صدای بلند و مغرور باشد.

فریم ها دارای اجزای مجزای زیادی هستند که آنها را قادر می سازد تا به راحتی جلوی چشمان شما بنشینند.

لبه ها: قسمتی از قاب عینک که عدسی ها را نگه می دارد. اغلب، رینگ ها همان چیزی هستند که به عینک ها استایل متمایز می دهند. آنها می توانند گرد، مربع، بیضی یا هر شکل دیگری باشند که لنزهای تجویزی را در خود جای دهد.

برخی از عینک ها دارای لبه های کامل هستند، در حالی که برخی دیگر ممکن است نیمه بدون لبه باشند، به این معنی که لبه ها تا انتها دور لنز قرار نمی گیرند. رینگ های عینک را گاهی سیم های چشمی نیز می نامند.

پل: پل بخش مهمی از قاب عینک است، پل اکثر وزن فریم را تحمل می کند. این ماده اتصال دهنده بین دو لبه است که روی پل بینی شما قرار می گیرد.

پل چیزی است که راحتی و تناسب عینک شما را تعیین می کند، بنابراین باید مطمئن شوید که با فرم صورت شما مطابقت دارد. اگر فردی با صورت پهن، بریج کم بینی و/یا گونه های بلند هستید، ممکن است یک جفت عینک Low Bridge Fit برای شما بهترین باشد.

نوار بالا / نوار ابرو / نوار عرق: گاهی اوقات، یک جفت عینک چیزی شبیه پل دوم بالای پل اول را نشان می دهد. به این نوار نوار بالا، نوار ابرو یا نوار عرق می گویند. این هم یک بیانیه مد است و هم راهی برای استحکام بیشتر یک عینک.

پدهای بینی: قسمت های کوچک و بالشتکی که روی بینی شما قرار می گیرند تا به تناسب بیشتر عینک شما کمک کنند و از لیز خوردن عینک شما جلوگیری کنند. آنها بیشتر در قاب های فلزی رایج هستند و معمولا از پلاستیک شفاف ساخته می شوند. با فریم های استات، پدهای بینی جداگانه مورد نیاز نیست – در عوض، آنها دقیقاً در رینگ ها تعبیه شده اند.

بازوهای پد: بازوهای کوچکی که به لبه‌هایی که پدهای بینی را نگه می‌دارند چسبانده می‌شوند. آنها اغلب قابل تنظیم هستند تا بتوانید مناسب ترین قاب های خود را پیدا کنید. باز هم، پدهای بینی و بازوهای پد معمولاً در فریم های فلزی یافت می شوند، نه پلاستیکی.

قطعات انتهایی: در گوشه های بیرونی قاب ها، قطعات انتهایی را پیدا خواهید کرد. این قسمت های قاب عینک کمی بیرون می آیند تا بتوانند به لولاها و شقیقه ها متصل شوند. آنها همچنین ممکن است دارای جزئیات تزئینی مانند پرچ ها یا تزئینات باشند که آنها را برجسته می کند.

لولا: بدون لولا، نمی‌توانید شقیقه‌های عینک خود را برای نگهداری راحت به داخل تا کنید. لولاها اتصالاتی هستند که توسط یک پیچ به هم متصل می شوند و قسمت انتهایی عینک شما را به شقیقه ها یا بازوها متصل می کنند. آنها انواع مختلفی دارند، اما همه آنها باید امکان حرکت آسان بازوهای عینک را فراهم کنند.

پیچ ها: دو نیمه یک لولا توسط یک پیچ به هم محکم می شوند. اگر تا به حال کیت تعمیر عینک با پیچ گوشتی کوچک دیده اید، اکنون می دانید که برای چیست! پیچ های داخل لولای عینک شما بسته به نیاز فریم شما می توانند سفت، شل یا تعویض شوند.

شقیقه ها یا بازوها: دو قسمت بلند و لاغر عینک شما که از طریق لولا متصل می شوند و به سمت عقب کشیده می شوند تا روی گوش شما بنشینند. آنها مسئول نگه داشتن عینک شما در زمان انجام روز هستند. آنها می توانند از نظر طول و شکل متفاوت باشند – برخی از بازوهای عینک ممکن است انتهای آنها به طرز چشمگیری پیچ خورده باشد، در حالی که برخی دیگر صاف تر هستند.

نکات شقیقه: همچنین به عنوان گوشواره شناخته می شود، انتهای هر شقیقه (یا بازو) به خوبی پشت گوش شما قرار می گیرد. نوک شقیقه‌های شیشه‌های فلزی گاهی از مواد متفاوت و راحت‌تری ساخته می‌شوند که از تحریک پوست جلوگیری می‌کند.

قطعات، فریم ها و سبک های عینک خود را بشناسید

دانستن قسمت های مختلف عینک شما را قادر می سازد تا از آنها مراقبت و قدردانی کنید. علاوه بر این، اکنون می توانید این قسمت ها را در انواع مختلف عینک ها و سبک های فریم تشخیص دهید، مهم نیست که ابتدا چقدر پیچیده به نظر می رسند.

برای آزمایش دانش خود آماده اید؟ توصیه می کنیم چند عینک جدید را در خانه امتحان کنید تا از نزدیک به اجزای آنها نگاه کنید و ببینید کدام یک به بهترین وجه مکمل استایل شخصی شما هستند.

در پایان مجموعه عینک باز اینجاست تا به شما درمورد انتخاب عینک طبی مناسب به شما کمک کند.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *