انواع فرم صورت و انتخاب عینک مناسب

انواع فرم صورت و انتخاب عینک مناسب

پیدا کردن فرم صورت

برای پیدا کردن بهترین عینک آفتابی یا عینک طبی برای فرم صورت خود، باید ابتدا انواع فرم صورت را شناخت سپس باید فرم صورت خود را شناسایی کنید و عینک هایی با شکلی که ویژگی های شما را تکمیل می کند، پیدا کنید. با کمی دانش، می‌توانید عینک‌هایی پیدا کنید که همیشه ظاهر شما را بهبود می‌بخشد و باعث برجستگی ویژگی های مثبت صورت شما می گردد.

صورت گرد

صورت گرد دارای پیشانی پهن، گونه های پر و چانه گرد است. از ظاهر دایره ای و عدم وجود خطوط و زوایای قوی به راحتی قابل تشخیص است. هنگام انتخاب عینک برای صورت گرد خود، استایل های مربع و مستطیلی را در نظر بگیرید که به انحنای طبیعی صورت شما تضاد می بخشد و از فریم هایی که گرد بودن آن را اغراق می کند اجتناب کنید. با افزودن کنتراست، صورت گرد خود را لاغرتر و بلندتر نشان می دهید. عینک هایی با زوایای و خطوط قوی به چهره شما وضوح می بخشد و پری گونه های شما را کم رنگ می کند. به دنبال چاپ های پر جنب و جوش، الگوها، رنگ ها، و تزیینات برجسته ای باشید که کنتراست را اضافه می کنند. یک پل شفاف یا نازک باعث می شود که چشمان شما گشادتر به نظر برسند.

عینک مناسب فرم صورت گرد

بهترین قاب عینک برای صورت های گرد

بهترین عینک برای صورت‌های گرد شامل استایل‌های مستطیلی و مربعی، مانند شکل‌های ویفرر، که انحنای نرم ویژگی‌های شما را جبران می‌کند. Ray-ban Wayfarer را انتخاب کنید و از استایلی متمایز لذت ببرید که چهره شما را یکدست می کند و توجه را به چشمان شما جلب می کند. استایل قاب مربعی نیز فوق‌العاده جذاب بوده، از این رو جایگاه اصلی آن برای دهه‌ها به‌عنوان پایه اصلی پوشیدن لباس‌های مد پیشرو با صورت‌های گرد است. یک عینک آفتابی Ray-Ban Wayfarer ویژگی های خود را برجسته کنید.

صورت مربعی

عینکی با صورت مربعی دارای خط فک قوی و ویژگی های زاویه دار است و برای کنتراست باید فریم های نازک تری با منحنی های زیاد انتخاب کند. وقتی فریم هایی را با ویژگی های مخالف فرم صورت خود انتخاب می کنید، به عنوان مثال عینک های گرد و چشم گربه ای، ظاهری که قبلاً زاویه دار است را اغراق نمی کنید. مدل عینکی را انتخاب کنید که لبه‌های آن پهن‌تر از بلندتر باشد، به رنگ خنثی – بژ، کرم یا مایل به قهوه‌ای – تا چهره‌تان باریک‌تر و نرم‌تر به نظر برسد.

عینک مناسب فرم صورت مربعی

بهترین قاب عینک برای صورت های مربعی

عینک های گربه ای بهترین شکل عینک برای صورت های مربعی هستند. این شکل دارای لبه‌های گرد نرم و خط ابروهای برجسته برای ایجاد حالتی است که ویژگی‌های شما را بدون تحت تأثیر قرار دادن آنها متعادل می‌کند. فریم‌های چشم گربه‌ای با ظاهری سبک و جزئیات مدرن، جاودانه هستند و همیشه برای افرادی که چهره‌های مربعی دارند جواب می دهند.

صورت بیضی

بسیاری صورت بیضی شکل را ایده آل می دانند زیرا نسبت های آن متعادل است، پیشانی باریک، گونه های بلند و چانه باریک. در حالی که تقریباً هر جفت عینکی در صورت بیضی شکل خوب به نظر می رسد، فریم هایی را به عرض یا کمی پهن تر از پهن ترین قسمت صورت انتخاب کنید. عینک هایی با تزیینات دقیق با گونه های بلند معمولی صورت بیضی شکل نیز عالی به نظر می رسند. یک قاب یکپارچه سازی با سیستم عامل، یک مربع یا یک قاب گرد با جزئیات مطابق با روند انتخاب کنید. یک سیلوئت مستطیلی کلاسیک را انتخاب کنید تا ظاهری پیچیده و حرفه ای را به رخ بکشد. نسبت های شما در حال حاضر یکنواخت است، بنابراین هنگام انتخاب فریم های بزرگ به دقت در نظر بگیرید.

عینک مناسب فرم صورت بیضی

بهترین قاب عینک برای صورت های بیضی شکل

با منحنی های ظریفی که فرم صورت کشیده را تکمیل می کند، فریم های گرد بهترین شکل عینک برای افرادی با صورت های بیضی شکل اند. یک قاب باریک‌تر را در نظر بگیرید تا ظاهر عینک‌های گرد را روی یک صورت منحنی مشابه متعادل کنید.

صورت قلبی شکل

دو ویژگی متمایز کننده یک صورت قلبی شکل، گونه های بلند و خط فک است که تا یک چانه مشخص کاهش می یابد. صورت شما شبیه قلب است به این معنا که پهن ترین قسمت آن در بالا و باریک ترین آن در پایین (مانند یک مثلث وارونه) قرار دارد. به دنبال فریم هایی باشید که قسمت بالایی صورت شما را به حداقل می رساند و چانه شما را پهن تر نشان می دهد، انتخاب سبکی پهن تر از پیشانی به دستیابی به هر دو کمک می کند. و قطعه های تزئینی در انتهای قاب ( در انتخاب فریم حتما به سیلوئت‌های چشم گربه‌ای فکر کنید) به دور کردن چشم از پیشانی کمک می‌کند. قاب هایی با رنگ های روشن یا با جزئیات، مانند الگوی لاک پشتی یا گل، به نرم شدن ویژگی های شما کمک می کند. بنابراین بسیاری از مدل های عینک مناسب شما هستند.

عینک مناسب فرم صورت قلبی

بهترین قاب عینک برای صورت های قلبی شکل

فریم های مربعی بزرگ که بیشتر از پیشانی کشیده می شوند و به رنگ های روشن می آیند بهترین عینک برای صورت های قلبی شکل هستند. بدون شک، فریم‌های بزرگ و مربعی همیشه با این شکل منحصر به فرد صورت کار می‌کنند و به راحتی می‌توان آن‌ها را با بزرگ‌ترین طراحان عینک که خلاقیت‌های خود را در این شکل ارائه می‌کنند، پیدا کرد.

صورت کشیده و مستطیلی

صورت مستطیلی بلند و باریک است و ممکن است گونه های بلند، بینی بلند و پیشانی بلند داشته باشد. انتخاب فریم هایی با رینگ های بلند به ایجاد تناسبات متعادل در صورت مستطیلی کمک می کند. همچنین، رینگ های پهن با رویه های برجسته رنگی یا شقیقه های تزئینی به پهنای صورت مستطیل شما کمک می کند.

عینک مناسب فرم صورت بلند و مستطیلی

بهترین قاب عینک برای صورت های کشیده و مستطیلی

قاب مربعی شکل با لبه های پایین گرد بهترین انتخاب برای صورت های مستطیل است. این شکل زوایای تیز و منحنی های ظریف را با هم ترکیب می کند تا چهره های بلند و باریک را برجسته کرده و ویژگی ها را بهبود بخشد. اگر پیشانی بلند و صورت باریکی دارید، فریم های مربعی بلند باید شکل شما باشد.

صورت الماسی شکل

شکل صورت الماسی که با گونه‌های پهن و متمایز، خطوط چشم‌های باریک موازی و خطوط فک باریک مشخص می‌شود، از همه کمیاب‌تر است. تا حدودی شبیه به شکل قلب به دلیل گونه های پر آن، صورت الماسی شکل در واقع یک شبح است. هنگامی که این شکل را به عنوان مال خود تشخیص دادید، روی عینک هایی با عناصر زاویه دار و تند تمرکز کنید تا ویژگی های زاویه دار صورت شما را تکمیل کنند. این کار باعث نرم شدن استخوان گونه و جلب توجه مستقیم به چشمان شما می شود. قاب‌های عریض‌تر ظاهر شما را متعادل می‌کند و جلوه‌ای دراماتیک و شیک به ویژگی‌های شما می‌بخشد. از فریم های باریک عینک خودداری کنید، زیرا آنها بر خط چشم باریک شما تأکید بیشتری می کنند.

عینک مناسب فرم صورت الماسی شکل

بهترین قاب عینک برای صورت های الماسی شکل

فریم های پهن، نیمه بدون لبه، مربع یا مستطیل، مانند سبک Cubmaster، بهترین شکل فریم برای تکمیل خط چشم باریک و گونه های پر پوشندگان با چهره های الماسی هستند. اگر کلاب مسترها مناسب استایل شخصی شما نیستند، شکل مستطیل یا چشم گربه ای را در نظر بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *